Need, kes söövad kaltsiumi toidulisandina osteoporoosi profülaktikaks võivad saada südameatakke ja muid südamega seotud kaebusi, arutletakse British Medical Journal ajakirjas. Südameataki risk oli suurem nendel, kes tarbisid vähemalt 500mg kaltsiumit sisaldavat toidulisandit. Samuti leiti, et toidulisanditel on nõrk mõju luumurdude profülaktikas.

Loodustohtri kommentaar: elame ajal, kui kaltsiumi sisaldus on üha suurenev erinevates toiduainetes sinna kunstlikult lisatud kaltsiumi kujul. Praegu on raske leida helbeid, krõbinaid, jogurteid ja lastetoite jne, kuhu ei oleks lisatud kaltsiumi, magneesiumi ja erinevaid vitamiine, aga osteoporoosid ainult lisanduvad. Meil ei ole niivõrd puudus kaltsiumirikkast toidust, vaid probleem on kunstlikult töödeldud toidus ja liigsetes süsivesikutes ehk suhkrutes, mida me liigselt tarbime. Loodustohter ongi seda meelt, et niisama igaks juhuks kaltsiumit sisse süüa ei ole mõtet, vaid ikka toitumist niiviisi muutes, et toidust saadav kaltsium hakkab imenduma. Rasvavaeseid toite ja rohkelt viljatooteid süües ei soodustata ju kaltsiumi imendumist. Samuti ülioluline on süüa rohkelt nitraatide vaba rohelist, juurvilja ja marju. Lehmad söövad aasadel ka ju rohelist ja välja lüpstakse kaltsiumirohke piim ning nendel pole  märgatud luude hõrenemist. Siinkohal ongi oluline, mil moel ja mis toidulisandeid võtta, sest toidulisanditel on samuti väga suur erinevus. Ilma magneesiumi, D-vitamiini  ja ränita kaltsium tõesti ei imendu korralikult. Vt ka www.eliksiir.ee

http://www.bmj.com/cgi/content/abstract/341/jul29_1/c3691