L-arginiin aitab ennetada infarkti vaat et tõhusamalt kui vererõhurohud

Arginiin on ainus teadaolev toitaine, mida leidub veresoonte seinu vooderdavas rakukihis, aidates toota lämmastikoksiidi (NO). Lämmastikoksiid vähendab veresoonte seintes liigset pinget, omades sellega vererõhku alandavat toimet, aitab vahendada erinevaid signaale organismis stimuleerides aju neid piirkondi, mis vastutavad käitumise eest, tapab baktereid ja aitab ära hoida kasvajarakkude teket.

Lisaks sellele, et NO-l on keskne koht vererõhu reguleerimises, aitab ta kaasa uute veresoonte tekkimisele, mis omakorda kiirendab haavade paranemist, vähendab valu ja turseid ning tõhustab immuunsüsteemi tööd.

On oluline meeles pidada, et lämmastikoksiid üksinda võib organismile ohtlik olla. Kuna meie organism on tervikuna meid elushoidev mehhanismide süsteem, siis teab ta täpselt, kui palju lämmastikoksiidi on vaja, kuid selleks vajab ta omakorda aminohapet nimega L-arginiin.

L-arginiin tugevdab immuunsüsteemi, osaleb kasvuhormooni ja insuliini tootmises ning puhastab organismi toksiinidest.

Mitmed uuringud kinnitavad, et arginiin toidulisandina laiendab veresooni ja parandab vereringet, reguleerides nii vererõhu taset ja kolesterooli sisaldust veres. Lisaks vastutab arginiin teatud hormoonide tootmise eest ning ennetab luude hõrenemist. Arginiini kasutatakse veel väsimuse ravis ja libiido tõstmiseks.

Arginiini taset organismis saab tõsta, tarbides regulaarselt järgmisi toitaineid:

  • pähklid (kreeka pähklid, pekaanpähklid, sarapuupähklid, india pähklid, maapähklid ja mandlid)
  • rosinad
  • kookospähkel
  • piimatooted
  • liha
  • pruun riis

Vanemas eas ja paljude haiguste tõttu, kui ainevahetus on üleüldiselt aeglustunud, tuleks arginiini manustada toidulisandina. See aitab vananemisprotsesse oluliselt pidurdada ja parandada elukvaliteeti.