Seda, et aedviljad on tervisele kasulikud, teab iga lapski. Kõige parem on muidugi kasutada orgaaniliselt kasvatatud aedvilju, kuid isegi tavameetodil kasvatatud aedviljade söömine on parem kui neid üldse mitte süüa. Mõningat peamurdmist võib valmistada aga küsimus, kuidas aedviljadest vajalikus koguses toitaineid kõige paremini kätte saada. Ideaalne oleks süüa aedvilju toorelt, kuid sel juhul peaks neid tarbima vaat et kilode viisi päevas. Lihtsam moodus on valmistada köögiviljadest mahla (unustage valmismahlad, need sisaldavad tavaliselt säilitusaineid ja muid kahjulikke lisandeid). Värskelt valmistatud mahlas säilivad nimelt kõik toitained ja organism saab need kergemini kätte. Ka võime tänu mahlale tarbida rohkem ja mitmekesisemaid aedvilju.

Mahla valmistamine võib tunduda ebamugav ja aeganõudev, aga kui mahlapress on õigesti valitud, pole see töö enam põrmugi keeruline. Meeles peab pidama, et mahlu tuleks kõigepealt valmistada sellistest aedviljadest, mida teile ka toorelt kõige rohkem süüa meeldib. Mahl peab maitsema hästi, mitte iiveldust tekitama. Mahlade joomist alustades tuleb kuulata oma keha. Kõht peab hommikul korras olema. Kui tunnete kõrvetisi, kõht koriseb või ennast kuidagi teisiti tunda annab, olete teinud mahla millestki sellisest, mida te ei tohiks süüa, või on kogus olnud liiga suur.

Mahlale võite maitse parandamiseks lisada näiteks kookost (sisaldab tervisele kasulikke rasvu), jõhvikaid (sisaldavad viis korda rohkem antioksüdante kui näiteks brokoli, kaitsevad vähi ja südamehaiguste eest), sidrunit või laimi, värsket ingverijuurt (aitab vältida südameveresoonkonnahaigusi – ettevaatust, mitte kõik inimesed ei talu ingverit).

Loetlegem siinkohal ka mõningaid kõige tervislikumaid aed- ja puuvilju: spargel, avokaado, brokoli, rooskapsas, lillkapsas, seller, hiinakapsas, võilillelehed, lehtkapsas, murulauk, roheline ja punane peakapsas, nuikapsas, lehtsalatid, sibul, petersell, punased, rohelised, kollased ja tulised paprikad, tomatid, kaalikas, spinat, suvikõrvits, värske kurk. Karbohüdraatide kõrge taseme tõttu tuleks piirata peedi, porgandite, baklažaani, kõrvitsa, patissonide tarbimist. Vältida tasuks kartulit.

Põhjalikuma ülevaate saad artiklist

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2010/11/29/recommended-vegetable-list.aspx