C-vitamiin on ülioluline!

C-vitamiin suurendab organismi jõudlust ja on tõhus abi ka vähiravis

tõestab uus uuring, mis viidi läbi Otago Ülikoolis, Christchurchis, Uus-Meremaal.

Uuringus selgitati välja, kas vähirakkudes on üldine C-vitamiini tase madalam kui tervetes rakkudes ja kas sellel on mingi seos vähirakkude vohamisega ning allumatusega keemiaravile.

Uuringus selgus, et vähirakud ei suuda C-vitamiini vajalikul määral talletada. Madala C-vitamiini tasemega vähirakkudes on kõrge proteiin HIF-1 tase, mis paneb nad stressitingimustes vohama.

Seega on vähivastases ravis C-vitamiini manustamine äärmiselt vajalik.

vt. lähemalt: http://www.otago.ac.nz/news/news/otago009857.html

Veeslahutsuv C-vitamiin ehk askorbiinhape on antioksidant, mis aitab kaasa luu ja hammaste moodustumisele ning on vajalik teiste antioksüdantide tõhusaks tomimiseks.

C-vitamiin on ülioluline organismi mitmetes biokeemilistes reaktsioonides. Ta parandab organismi foolhappe ainevahetust  ja valgeliblede tegevust, tõstes keha vastupanuvõimet põletike vastu.  Samaaegselt aitab kaasa raua ja mitmete muude mikroelementide imendumisele soolestikust. C-vitamiin on kasulik ka nahale. Paljud uuringud näitavad, et haavad paranevad paremini kui C vitamiini saamine on piisav.

Need, kellel on kõrge kolesterool, saavad abi C vitamiinist.

C-vitamiin aitab kaitsta keskkonnamürkide eest, aitab vältida väsimustunnet, infektsioonhaiguseid ja aneemiat. Astmaatikud on saanud abi, samuti lapsed, kellel on ADHD.

C-vitamiini puudus tekitab väsimust, sageli esinevaid infektsioonhaigusi, isutust ja aneemiat. Pikalt kestnud C-vitamiini puudus tekitab skorbuuti.

C-vitamiini saab tsitrusviljadest, marjadest nagu mustsõstardest, astelpajust, inkamarjadest,  camu camu’st (maailma üks C-vitamiini rikkamaid marju!).

Praeguste soovituste kohaseid annuseid arvestades, on C vitamiini kogused olnud liiga madalad. Naistel 80 mg ja meestel 150 mg päevas on piisav kogus ja vastab umbes 57 µmol/l vereanalüüsis.

Rubriigid: Artiklid (kõik), Haigused, Kasulik teada!, Nahk, küüned ja juuksed, Süda ja veresoonkond, Toidulisandid, Vananemine, Vitamiinid, sildid: , , . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Saad kasutada järgmisi HTML-i märgendeid ja atribuute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>